Może skusisz się jeszcze na...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 14 lutego 2014

Sernik gotowany



Kiedy usłyszałam o tym sposobie przygotowania sernika byłam naprawdę zaskoczona. Jest to dużo szybsza i łatwiejsza wersja naszego ulubionego deseru. Jest delikatny, kremowy i idealnie pasuje do filiżanki dobrej kawy. Deser szczególnie przypadnie do gustu osobom, które nie lubią spędzać dużo czasu w kuchni :) Oczywiście polecam !
Ciasto zainspirowane przepisem z bloga Moje wypieki jednak dodałam dużo swoich modyfikacji.

Składniki:
 Sernik:
-0,5 kg twarożku
-0,5 kg serka śmietankowego
-szklanka cukru brązowego
-4 jajka
-pół kostki masła
-sok z jednej cytryny
-pół szklanki mleka
-opakowanie budyniu waniliowego
- herbatniki pełnoziarniste lub zwykłe ( na moją formę o wielkości 20 x 28 cm i wysokości 6 cm zużyłam dwa opakowania po 250 g każde)

Polewa czekoladowa:
-4 łyżki cukru
-2 łyżki śmietany/jogurtu naturalnego
-3 łyżki kakao
- 60 g masła



Wykonanie:

W garnku roztapiamy masło. Dodajemy cukier, mieszamy całość a następnie dodajemy twarożek, serek i roztrzepane lekko jajka.

Całość cały czas delikatnie mieszamy do momentu aż masa zacznie się gotować. Trzeba uważać , ponieważ masa łatwo się przypala. Następnie dodajemy budyń i sok z cytryny. Nadal cały czas mieszamy aż całość się zagotuje.

W na dnie formy układamy herbatniki. Wylewamy warstwę masy serowej. Następnie kładziemy kolejną warstwę herbatników i wylewamy masę. Czynność powtarzamy jeszcze raz. W sumie mają wyjść trzy warstwy. 



Zaczynamy robić polewę czekoladową. W rondelku umieszczamy wszystkie składniki i mieszając czekamy aż całość się zagotuje. Następnie wylewamy polewę na ciasto. Przykrywamy folią spożywczą i czekamy aż ciasto lekko przestygnie. Wstawiamy na noc do lodówki.
                                                                                                  Smacznego :-)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz