Może skusisz się jeszcze na...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 8 stycznia 2014

Makaroniki dla leniwych czyli bezowe markizy z kawowym kremem .



Witam !
Od dawna fascynuje mnie świat cukiernictwa. W domu półki uginają się od ilości książek kucharskich, wycinków z gazet i własnych notatek. Kiedy mam czas chętnie przeglądam różne blogi kulinarskie takie jak np. Moje wypieki lub White Plate. Ostatnio pomyślałam sobie "Dlaczego miałabym nie spróbować ?! " . I w końcu udało się :) ! Długo zastanawiałam się jak nazwać mój blog i pomyślałam że po prostu - ciasta Justyny :)

Mam nadzieję że znajdziecie tu wiele interesujących was przepisów a może nawet zainspiruję kogoś do podjęcia samodzielnej próby poprowadzenia bloga :) 
A więc nie ma co przedłużać ...

Pierwszy przepis ( pamiętna chwila ) to jeden z moich ulubionych <3 


 

Makaroniki dla leniwych czyli bezowe markizy z kawowym kremem .


Słynne francuskie macaroons są wyzwaniem chyba dla każdego cukiernika.Idealnie kruche i okrągłe, migdałowe ciasteczka są trudniejsze do wykonania niż może się to wydawać na pierwszy rzut oka . Ponieważ nie jestem zwolenniczką skomplikowanych i czasochłonnych deserów wymyśliłam prostszą wersję paryskich ciasteczek. A uwierzcie mi :) ... w smaku są równie obłędne. 


Składniki :

Bezowe ciasteczka:

- 2 białka
- 150 g cukru do wypieków

- szczypta soli

- 30 g mielonych migdałów

 Z tej ilości składników wychodzi około 14 pojedynczych ciasteczek a wiec 7 "makaroników" :) 

Krem kawowy:
- 2 łyżki kawy rozpuszczcalnej

- łyżka wody

- 250 ml śmietanki 30%

- cukier puder

- 125 g serka mascarpone

- śmietan fix
- esencja waniliowa 

- 2 łyżki amaretto (bądź innego alkoholu)


Przygotowanie:

Do białek dodajemy sczyptę soli i ubijamy na sztywną pianę. Następnie stopniowo dodajmey cukier i dalej ubijamy. Kiedy już cały cukier się rozpuści dodajemy migdały. Należy delikatnie wymieszać białka łopatką , nie ubijać ! Następnie przekładamy białka do rękawa cukierniczego z okrągłą końcówką i wyciskamy na papier do pieczenia. Kółeczka powinny mień średnicę około 6-5 cm. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 140 stopni na ok. 40 min. Należy uważać aby nie przypalić ciasteczek i nie przesuszyć. Kiedy wyłączymy piekarnik zostawiamy ciasteczka jesczce w środku na około 20 minut. Potem wyjmujemy je i zostawiamy do wystygnięcia. 


UWAGA ! W trakcie pieczenie nie wolno otwierać piekarnika, ponieważ bezy opadną! Oczywiście pod koniec pieczenia można otworzyć już piekarnik :)



KREM

Kawę rozpuszczamy w 2 łyżkach wody. Ubijamy śmietankę. Dodajemy esencję waniliową, śmietan fix ( lub jakiś inny "usztywniacz" piany) i cukier puder do smaku. Następnie do drugiej miseczki przekładamy mascarpone i dodoajemy kawę. Kiedy powtsanie jednolita masa stopniowo dodajemy bitą śmietanę  do mscarpone. NIE ODWROTNIE ! Jeśli masa jest za mało słodka należy dodać jeszcze trochę cukru pudru.

Wystudzone ciasteczka przekładamy kawowoym kremem i posypujemy kakao .

                                                                       Smacznego :)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz