Może skusisz się jeszcze na...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

niedziela, 31 sierpnia 2014

American cookies, czyli czekoladowo-piegowate ciasteczka


Zawsze bardzo je lubiłam, ale jakoś nigdy nie wpadłam na to, żeby zrobić je własnoręcznie w domu. Przygotowanie ich jest bardzo proste, a smak cudowny. Zaczęłam szukać w internecie przepisu. Każdy był bardzo podobny do poprzedniego, ale często różniły się proporcjami składników. Mój przepis jest "zlepkiem" kilku innych jakie znalazłam plus jeszcze moje udoskonalenia :)  Idealnie kruche, lekko popękane i z czekoladowymi drobinkami w środku... No czy to nie brzmi wspaniale ... ? :) Mnie już ślinka cieknie :) W połączeniu ze szklanką zimnego mleka są obłędne ... Uprzedzam ! Nie skończycie na jednym czy dwóch :) 

Składniki:
-150 g / pół szklanki pokrojonej w kostkę czekolady gorzkiej 
-55 g / pół szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
-1 żółtko
- 25 g miękkiego masła
- pół łyżeczki sody
-pół łyżeczki soli
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
-1 cukier wanilinowy
- pół szklanki cukru (białego i brązowego razem)
- troszeczkę kakao ( mniej niż pół łyżeczki, Chodzi o nadanie ciastkom lekkiego brązowego koloru, a nie czekoladowego smaku )

Z tej ilości składników wychodzi 9 ciastek o średnicy ok. 5-7 cm .



Wykonanie:
 Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni.Wszystkie składniki oprócz czekolady umieszczamy w misce i zagniatamy ręką, aż wszystkie się połączą i utworzą jednolitą masę. Następnie dodajemy czekoladę i łączymy całość .
Blachę do pieczenia wykładamy papierem. Ciasto formujemy w kulki wielkości orzecha włoskiego i układamy na blasze w odstępach ok. 7 cm. Kulki należy DELIKATNIE ! spłaszczyć. 



Nie za mocno, ponieważ w trakcie pieczenia i tak się rozpłyną.
Ciasteczka należy piec około 15 minut nad środkową półką. Po wyjęciu będą miękkie, dlatego należy je rozłożyć na równej powierzchni, aby ładnie zastygły .

Dobra rada: Do ciastek można także wykorzystać czekoladę mleczną lub w proporcjach pół na pół, jednak wtedy należy dodać mniej cukru. 
Jeśli  chcecie, aby ciastka były bardziej waniliowe możecie dodać ziarenka wanilii lub aromat.
Dodawanie kakao nie jest konieczne. Jeśli go nie dodacie ciasteczka będą dużo jaśniejsze.



                                                     Smacznego :-) !





1 komentarz: